Przejdź do głównej treści Przejdź do wyszukiwarki
Polskie Stowarzyszenie na rzecz Osób z Niepełnosprawnością Intelektualną

WYCIECZKA DO WARSZAWY

Utworzono dnia 13.10.2023

W dniach 4 i 5 października 2023 odbyła się ostatnia wycieczka finansowana ze środków Rządowego Programu Narodowego Instytutu Wolności w ramach Funduszu Młodzieżowego. Tym razem udaliśmy się do Warszawy. Głównym punktem programu wycieczki było zwiedzanie Muzeum Narodowego, które odbyło się pierwszego dnia. Po przyjeździe do Warszawy zatrzymaliśmy się na moment  przed Stadionem Narodowym, następnie zjedliśmy obiad  i udaliśmy się w to interesujące miejsce określane jako narodowa instytucja kultury. Muzeum Narodowe mieści wspaniałą kolekcję malarstwa, rzeźby i rzemiosła ze wszystkich epok, od antyku do współczesności. Byliśmy zachwyceni mogąc oglądać wszystkie te dzieła osobiście. Po zwiedzeniu Muzeum wyruszyliśmy na krótki spacer po naszej stolicy. Udało nam się zobaczyć Pałac Kultury i Nauki oraz Złote Tarasy. Późnym wieczorem zdążyliśmy zjeść jeszcze pyszny słodki podwieczorek i udaliśmy się do hotelu na odpoczynek. Drugi dzień zaczęliśmy od pysznego śniadania, które miało nam dostarczyć dużo energii bo czekał nas bardzo intensywny dzień. Po posiłku zaczęliśmy zwiedzanie Łazienek królewskich, czyli Letniej Rezydencji Króla Stanisława Augusta. To niezwykłe i magiczne miejsce, które koniecznie chcieliśmy odwiedzić. Zachwyceni wyglądem tego zespołu pałacowo - ogrodowego udaliśmy się pieszo wzdłuż Wisły by zobaczyć Pomnik Warszawskiej Syrenki. Stojący nad Wisłą monument uśmiechał się do nas twarzą bohaterskiej żołnierki Powstania Warszawskiego. Wszędzie przemieszczaliśmy się pieszo, by jak najwięcej zobaczyć. Spod pomnika przeszliśmy na Stare Miasto i oglądaliśmy tam najważniejsze elementy jego architektury, czyli: Zamek Królewski, Kolumnę Zygmunta, Barbakan. Stare Miasto to tętniące życiem centrum turystyczne stolicy. Zachwycają tutaj kolorowe kamieniczki i wyjątkowa atmosfera wąskich uliczek. Niestety nasz czas powrotu zbliżał się nieubłagalnie, więc postanowiliśmy jeszcze poszukać pamiątek, które przypominałyby nam o tym wyjątkowym wyjeździe. W drodze powrotnej wstąpiliśmy jeszcze na smaczny obiad i najedzeni, trochę zmęczeni ale zadowoleni udaliśmy się w dalszą drogę powrotną do domu. Ta wycieczka będzie na pewno niezapomnianym przeżyciem dla kilku osób, które miały okazję być w Warszawie po raz pierwszy.