Przejdź do głównej treści Przejdź do wyszukiwarki
Polskie Stowarzyszenie na rzecz Osób z Niepełnosprawnością Intelektualną

DWUDNIOWA WYCIECZKA DO LUBLINA

Utworzono dnia 01.09.2021

30 i 31 sierpnia były dla nas wyjątkowymi dniami. Te ostatnie wakacyjne chwile spędziliśmy na Lubelszczyźnie, gdzie naszym kompanem, który nie opuszczał nas nawet na krok był deszcz. Oczywiście deszczowej aurze nie udało się popsuć nam wycieczki i wszyscy uczestnicy w drodze powrotnej jednogłośnie stwierdzili, że wycieczka do Lublina to wydarzenie roku 2021. Pierwszym punktem naszej wyprawy było mieszczące się w zamku Muzeum Narodowe w Lublinie, w którym spędziliśmy mnóstwo czasu. Placówka może pochwalić się licznymi eksponatami podzielonymi na wystawy tematyczne. Podczas zwiedzania odwiedziliśmy Galerię Malarstwa Polskiego, wystawę „Śladami przeszłości. Najdawniejsze dzieje Ziemi Lubelskiej”, wystawę „Sztuka Ludowa Regionu Lubelskiego”, wystawę numizmatyczną oraz kolekcję zbroi i uzbrojenia. Wielkim przeżyciem dla nas była również wizyta w Kaplicy Trójcy Świętej. Pierwszego dnia wycieczki, po opuszczeniu Muzeum Narodowego w Lublinie udaliśmy się do miejscowości Nasutów a dokładnie zameldowaliśmy się w Ośrodku Szkoleniowo – Konferencyjnym „Dom Nasutów”, który słynie z wyśmienitych potraw kuchni regionalnej. Zastaliśmy tam wygodne pokoje z własnymi łazienkami a przede wszystkim urokliwą przyrodę, która wpłynęła na wyjątkową atmosferę. „Dom Nasutów” to miejsce, w którym zjedliśmy smaczny obiad a następnie uczestniczyliśmy w warsztatach plastyczno-muzycznych, które były istną ucztą dla duszy i ciała. Pani prowadząca warsztaty poprzez muzykę wprowadziła nas w abstrakcyjny malarski świat. Powstałe prace zabraliśmy ze sobą na pamiątkę tych artystycznych doznań. Na koniec pierwszego dnia wycieczki wzięliśmy udział w dyskotece a później smaczna kolacja i do spania. Drugi dzień naszej wycieczki do Lublina rozpoczęliśmy od pieszej wędrówki po Ogrodzie Botanicznym UMCS. Wspaniali, pełni pasji przewodnicy pokazali nam w sposób bardzo ciekawy świat roślin. Ogród podzielony jest na tematyczne działy i kolekcje roślinne. Zbiory roślinne Ogrodu Botanicznego UMCS wykorzystywane są do celów dydaktycznych i edukacyjnych oraz naukowo - badawczych realizowanych przez pracowników i studentów lubelskich uczelni. Nasi uczestnicy byli zachwyceni pobytem w Ogrodzie Botanicznym UMCS, dlatego szczerze polecamy spacer po tym Ogrodzie. Ostatnim punktem naszej dwudniowej wycieczki do Lublina były warsztaty w Regionalnym Muzeum Cebularza. Podczas wizyty w muzeum zdobyliśmy wiele nowych informacji o historii Lublina, poznaliśmy legendę i przepis na cebularze oraz odkryliśmy właściwości jego składników. Podczas części warsztatowej każdy uczestnik wykonywał swojego cebularza. Przez chwilę mogliśmy stać się piekarzami przyczyniającymi się do powstania aromatycznych cebularzy. Przed powrotem do domu udaliśmy się do gruzińskiej restauracji Chisza, gdzie mogliśmy posmakować pyszne gruzińskie potrawy w urokliwej atmosferze. Teraz już wiemy, że potrawy kuchni gruzińskiej są proste, ale zróżnicowane, lekkie i zarazem sycące. Nie byłoby tylu radości gdyby nie nasi Przyjaciele, którzy wspierają naszą placówkę na różne sposoby. W tym miejscu serdecznie dziękujemy firmie Safran Transmission Systems Poland za przekazanie nam 6 tys. złotych. Szczególne podziękowania składamy na ręce następujących osób: Prezesa i Dyrektora Generalnego Safran Transmission Systems Poland Jana Sawickiego, specjalistki ds. komunikacji Danuty Majka, kierownika działu ciągłego doskonalenia Piotra Bugajskiego i Marcina Skobasa, oraz wszystkich pracowników Firmy Safran, dzięki którym nasza dwudniowa wycieczka mogła się odbyć. Podziękowania należą się również organowi administracji publicznej PFRON. Wycieczka była współfinansowana z nagrody finansowej, którą zdobył dla naszej placówki Jacek Szczur w Ogólnopolskim Konkursie Plastycznym „Sztuka Osób Niepełnosprawnych” zajmując II miejsce. Raz jeszcze dziękujemy za wszystko naszym sponsorom.